اشتباهات بزرگ در کاهش وزن
  1394/11/24 

رژیم های غذایی سرسختانه:
مصمم هستید تا خیلی سریع 4 یا 5 کیلوگرم وزن کم کنید. هر روز فقط گریپ فروت و سوپ و امثال این غذاها را می خورید. کالری دریافتی روزانه تان را به کمتر از 1000 می رسانید و مطمئن هستید که خیلی زود به کاهش وزن دلخواه تان می رسید. اما وقتی شما کالری بسیار کمی می خورید، متابولیسم بدنتان را پایین می آورید. زمانی که مدت این رژیم غذایی تمام شود و به رژیم غذایی قبلی خود برگردید، بدنتان کالری ها را کندتر خواهد سوزاند و شما معمولا دوباره دچار افزایش وزن می شوید.

حذف صبحانه:
بنطر می آید حذف صبحانه راه ساده ای برای کاهش کالری باشد، اما می تواند سبب شود تا شما باقی روز گرسنه باشید که منجر به خوردن اسنک سر کار و خوردن مقدار زیاد غذا در زمان ناهار می شود. صبحانه حاوی پرتئین و فیبر است که می تواند گرسنگی شما را در طول روز بر طرف کند. تحقیقات نشان می دهند، افرادی که صبحانه می خورند، راحتر می توانند وزن خود را در محدوده سالم نگه دارند.   

به حساب نیاوردن مقادیر کوچک اسنک:
یک تکه شیرینی سر کار می خورید و بعد یک تکه کوچک کیک در مهمانی می خورید و در راه هم کمی بستی می خورید. برای کاهش وزن باید تمام این وعده های غذایی کوچک را به حساب بیاورید.  

خوردن وعده های غذایی بزرگ :
افرادی که وعده های غذایی متعدد اما کوچک هر روز می خورند، راحتر می توانند وزن خود کاهش دهند. میان وعده ها سوخت و ساز بدنتان را بالا نگه می دارد. مثلا خوردن کمی از مغزها بعنوان میان وعده بسیار مناسب است.

خوردن زیاد از غذاهای کم چرب:
کم چربی همانند کم کالری نیست. اگر مقدار زیادی از کیک کم چرب بخورید به این دلیل که چربی کمی دارد، از خوردن یک تکه کیک معمولی بدتر است، زیرا کالری بیشتری دریافت می کنید.  

نخوردن آب به میزان کافی:
آب برای سوزاندن کالری ها ضروری است. اگر آب کافی ننوشید، متابولیسم بدنتان پایین می آید و این به معنای کاهش وزن کندتر است.
 

خوردن فست فود :
اگر به دلیل مشغله کاری و خستگی، مدام به سراغ فست فود بروید، به آن عادت خواهید کرد. تحقیقات نشان می دهند، افرادی که بیش از دوبار در هفته فست فود می خورند، نسبت به کسانی که بندرت یکبار در هفته فست فود می خورند، احتمال افزایش وزن در آنها بسیار بیشتر است.

 


نظرات کاربران
ارسال نظر